Lize Mast
10/24/2016
1 min
0

Verantwoord afvallen hoeft niet moeilijk te zijn

10/24/2016
1 min
0

Calorie-arme maaltijden

Veel mensen die willen afvallen zijn zich niet bewust dat voeding vaak een grotere factor speelt, dan sporten. Vaak eten we namelijk structureel teveel suikers en calorien. Probeer daarom te starten met het vermijden van pakjes, zakjes en sausjes (hier zit vaak veel suikers in) en begin met verse maaltijden te bereiden. Kant-en-klare maaltijden moet je bij het afvallen echt gaan vermijden, deze bevatten vaak ongezien veel calorien.

Wat je drinkt heeft ook invloed

Ook heel belangrijk is het letten op je drinken. Vanzelfsprekend is het niet handig om suiker aan je koffie en thee toe te voegen. Maar ook frisdranken en vruchtensappen bevatten veel suikers en calorien. Probeer daarom zoveel mogelijk water te drinken, dit zorgt er bovendien voor dat je afvalstoffen sneller verwerkt worden. Het drinken van water kun je prima afwisselen met (groene) thee.

Regelmatig bewegen

Verantwoord afvallen betekent ook dat je regelmatig moet bewegen. Je hoeft dan niet perse in de sportschool aan de gewichten te hangen, maar je kunt het ook doen door een uur lekker te wandelen of de fiets te pakken in plaats van de auto. Zorg dat je elke dag voldoende in beweging bent, hierdoor ga je je ook fitter voelen wat weer een positieve uitstraling heeft op je mindset.

Voldoende slaap

In veel gevallen zijn we ons niet bewust van het effect van slapen op ons lichaam. Het is zo belangrijk om voldoende uren te maken en dit kun je het beste voor elkaar krijgen door een vast ritme aan te houden. Dus ga elke dag ongeveer op hetzelfde tijdstip naar bed, ook als je niet moe bent. Als je niet uitgerust bent, zal je lichaam namelijk vragen om extra energie, waardoor je eerder een hongergevoel zult krijgen. En als je moe bent, zul je weer eerder toegeven aan een makkelijke maaltijd. Dus lekker op tijd naar bed, dat zorgt voor een natuurlijke energiebron.

Meer calorien verbranden dan dat je binnen krijgt

Als je het even heel simplistisch bekijkt, zul je vet verliezen als je meer calorien verbrand dan dat je binnenkrijgt. Dat is eigenlijk de gouden regel, wat ons betreft. Dit kun je bewerkstelligen door een combinatie van de tips hierboven. Heb jij het gevoel dat je wel wilt starten, maar een extra duwtje in de rug nodig hebt? Kijk dan eens op de site van Vitadis.nl. Zij hebben veel producten om jou op weg te helpen, zoals complete dieetpakketten, maar ook shakes en dieetrepen. En voor de rest is het gewoon een kwestie van starten en doorzetten. Na elke terugval kun je het gewoon weer opnieuw oppakken. En onthoud altijd waarom je bent begonnen. Succes!

Reacties
Categorieën