Pap in je benen?

Je voelt jezelf de ene dag beter dan een andere dag. Wanneer je tijdens je training als een ware atlete vooruit komt, dan is dit zeker mooi meegenomen. Je voelt je na afloop topfit. Maar wat nu als een training niet verloopt zoals je had gehoopt. Je kunt boos worden op jezelf, maar hier los je helemaal niets mee op. Hier een paar tips om na afloop van je training toch die voldoening te ervaren.

  • Besef dat je aan het trainen bent, terwijl je ook met een zak chips op de bank had kunnen zitten
  • Luister goed naar de tekst van de muziek die je op hebt. Hierdoor ben je minder bezig met hoe zwaar het allemaal gaat
  • Pak het ritme van de muziek
  • Train je in de buitenlucht, luister naar de natuur. De vogels, de lichte regendruppels die op de bladeren vallen, de krekels, de wind, etc.
  • Zet een glimlach op. Hierdoor ontspan je jezelf en wordt het net iets makkelijker voor jezelf
  • Denk na over die heerlijke douche waar je straks onder gaat staan om je bezwete lichaam af te spoelen.
  • Verwen jezelf na de training met een verdiende kop thee of een lekkere (verantwoorde snack). Je hebt dit immers verdiend
  • Accepteer dat het soms even niet zo lekker gaat. De volgende keer gaat het vast weer een stuk beter

Misschien kun je voor jezelf ook nog wel een paar punten vinden, waardoor je toch die voldoening uit de training haalt. Blijf positief, hiermee houd je het voor jezelf ook leuk. En bij de volgende training ga je weer als een speer en begrijp je niet waarom het de vorige keer niet lukte.

You can do it!

Over de schrijver
Hoi ik ben Lize en ik ben het gezicht achter VriendinnenOnline. Het concept is opgezet voor vrouwen om laagdrempelig nieuwe vriendinnen te leren kennen. Ik schrijf en spreek veel over het onderwerp ‘vriendschappen’, een prachtig thema dat ik graag onder de aandacht breng!
Reactie plaatsen