Opvallend is dat Nederlanders het vaakst om 13.00 uur ’s middags, vlak na de lunch online aankopen doen. Vooral tussen de leeftijd van 45-55 wordt het vaakst fashion online geshopt, gevolgd door de groep van 35-45 jaar. Deze groepen besteden gemiddeld ook het meest per bestelling. Vrouwen geven gemiddeld per bestelling nog steeds meer uit dan mannen. Klarna onderzocht het online fashion koopgedrag van Nederlanders in de eerste helft van 2014. En dit was het resultaat:
22% van de totale bestedingen is online:
In het eerste kwartaal van 2014 kochten volgens de Thuiswinkel Markt Monitor meer dan 10 miljoen Nederlanders iets online. Hiermee blijft de online markt groeien, net als de vraag naar gemak, snelheid en veiligheid bij online shoppen. Klarna merkt dat ook het eerst zien dan betalen-principe welke de shoppers de mogelijkheid biedt om producten eerst thuis te passen of te bekijken en daarna pas te betalen, erg populair aan het worden is.
Wat vind jij van deze cijfers? Shop jij vaak online en wanneer doe jij dat dan meestal?