Meer energie krijgen; tips voor een energieker leven!
21 augustus 2017 

Meer energie krijgen; tips voor een energieker leven!

Slapen

Het allerbelangrijkste: voldoende slaap! En daarmee bedoelen we tussen de 8 en 9 uur per nacht en niet 10, want dat is al teveel. Mocht je daarnaast dan toch nog behoefte hebben aan een middagdutje, zorg er dan voor dat deze niet langer duurt dan 20 minuten; een echte powernap dus. Ook elke avond dezelfde tijd naar bed gaan helpt je om meer energie te krijgen, probeer een vast ritme hierin op te bouwen.

Koffie

Je zou denken dat de cafene in koffie je meer energie geeft, maar dit is juist niet zo. Doordat je lichaam gaat wennen aan de cafene, heeft hij dit ook altijd nodig. Dus als je het een keer niet drinkt, wordt je energie al minder.

Blijf doorgaan

Als je uit je werk komt, blijf dan dingen doen in plaats van op de bank ploffen. Doordat je dingen blijft doen, behoud je juist energie. Dus doe er meteen een wasje in en ga lekker koken. Merk je dat je juist na het eten instort, dan is een avondwandeling een goede remedie. Echt, een half uurtje of uurtje buiten stappen doet wonderen!

Sporten

Ja deze kan natuurlijk niet ontbreken in het rijtje. Ga sporten! Het is niet alleen goed om meer energie te krijgen, maar je ontspant ook en maakt je hoofd leeg. En uiteraard is het ook erg belangrijk voor je lichaam en conditie, dat is alleen maar mooi meegenomen.

Indrukken

Als je merkt dat je gedurende de dag wordt afgeleid door indrukken die helemaal niet belangrijk voor je zijn, probeer je er dan voor af te sluiten. Sluit je ogen, zet een muziekje op je oren of denk gewoon aan dingen die wel belangrijk voor je zijn. Zinloze indrukken trekken alleen maar meer energie uit je.

Drinken

Drink veel water! 1,5 liter per dag is sowieso wat je nodig hebt en zorgt er ook voor dat je helder in je hoofd blijft, omdat je niet uitgedroogd raakt. Je hebt vast wel eens hoofdpijn gekregen, doordat je een dag te weinig hebt gedronken. Om je op weg te helpen hebben wij een gratis water tracker voor je gemaakt.

Eten

Het is belangrijk om gevarieerd te eten. Dus niet elke dag vlees, niet elke dag pasta etc. Varieer voldoende om zo aan alle benodigde voedingsstoffen te komen. Als je namelijk voedingsstoffen tekort komt, zoals bijvoorbeeld ijzer, kun je je futloos gaan voelen.

Over de schrijver
Hoi ik ben Lize en ik ben het gezicht achter VriendinnenOnline. Het concept is opgezet voor vrouwen om laagdrempelig nieuwe vriendinnen te leren kennen. Ik schrijf en spreek veel over het onderwerp ‘vriendschappen’, een prachtig thema dat ik graag onder de aandacht breng!
Reactie plaatsen